فعالیت گروهی اول راهنمایی(هفته دوم آبان)

۱- 42دقیقه چه کسری از یک ساعت است ؟

 

2-چند عدد دو رقمی کوچکتر از 25 وجود دارد که هم بر2 و هم بر 3 بخش پذیر باشد؟ 

 

 3-کدام یک از مجموعه های زیر تعداد عضوهایش از بقیه بیش تر است؟

الف:  اعداد اول مقسوم علیه 16

ب:  اعداد اول زوج

ج:  اعداد اول مضرب 5

د:  اعداد اول مقسوم علیه 15

فعالیت گروهی دوم راهنمایی (هفته دوم آبان ماه)

۱- مجموعه { {3 و 3} و {3} } =A چند زیر مجموعه دارد؟

 

 

2- حاصل عبارت 43+43+43+43 را به صورت عدد توان دار بنویسید. 

 

3- کدام یک از بردارهای زیر قرینه بردار 5- ابتدا از 8+ است؟چرا؟

الف:  بردار ابتدا از 2 انتها در 3-

ب: بردار 4- ابتدا از 1-

ج:  بردار 4+ ابتدا از 1+

د: بردار ابتدا از 2- و انتها در 3+

4-در تساوی  (b ×ا4) + (a ×ا4) = (a + b) ×ا4چه خاصیتی از ضرب نشان داده شده است؟

الف: خاصیت جابجایی

ب: خاصیت عضو بی اثر

ج: خاصیت توزیع پذیری (پخشی)

د: خاصیت شرکت پذیری

 

هندسه زندگی

دلم میخواهد نگاه هندسی به زندگی داشته باشم و محیط پیرامون خود را با دیدی نو محاسبه کنم.

دلم می خواهد زندگی را از زاویه ای دیگر ببینم.

دلم میخواهد مساحت عمرم را بسنجم و به شخصیتم شکل مناسبی بدهم.

میتوانم زندگی را مربعی فرض کنم که اضلاع ان را ایمان- هدف -امیدو عشق تشکیل داده اند یا مثلثی  که زاویه های ان علم-ایمان و انسانیت باشد.

میتوانم مرکز دایره حیاتم را انتخابهای خوب قرار دهم.

چرا سطحی بیندیشم؟

وقتی دوست دارم به افکار و زندگیم عمق دهم و میتوانم حجم معنویتم را افزون سازم.

من میتوانم از نقطه های خط عمرم خطی مستقیم در جهت خوبی و مهربانی ترسیم کنم.

من دلم میخواهد زندگیم بر قاعده پاکی استوار باشد.به موازات حق پیش بروم و زاویه دیدم باز باشد.

وقتی این قدر توانایی دارم چرا شکل غیر منتظم باشم و از میان خطوط خط های شکسته و منحنی را برگزینم؟

من میتوانم منشوری باشم شفاف که از هر سو جلوه ای خاص دارد.

منشوری که نور را به راحتی تجزیه میکند و فضا را با رنگهای دلپذیر و جذاب محبت-امید-عشق- عرفان و... می اراید.